تبلیغات

جستجو

دسته‌ها

برچسب‌ها

استادغضنفری (380) استاد غضنفری (85) استادکربلایی کیومرث غضنفری (373) استاد کربلایی کیومرث غضنفری (70) استاد کیومرث غضنفری (84) استادکیومرث غضنفری (377) تازه شهر (49) تغذیه (46) جهان یوسفی (51) جودو (489) جودو،جودوی سلماس،جودوی تازه شهر،جودوی هفتوان،جودوی ملحم،جودوی کلشان،جودوی قره قشلاق،استادغضنفری،استادکیومرث غضنفری،استادکربلایی کیومرث غضنفری، غضنفری،کیومرث غضنفری،کیومرث،حاجی،حاجی غضنفری، (52) جودوی تازه شهر (484) جودوی سلماس (519) جودوی قره قشلاق (373) جودوی ملحم (375) جودوی هفتوان (419) جودوی کلشان (374) حاجی (364) حاجی غضنفری (369) دانلود آهنگ تولدت مبارک (38) دانلود آهنگ جدید (39) دانلود رایگان فیلم (63) دانلود روزانه (46) دانلود فیلم (140) دانلود فیلم 2019 (61) دانلود فیلم ایرانی (35) دانلود فیلم با لینک مستقیم (52) دانلود فیلم جدید (113) دانلود فیلم جدید 2019 (41) دانلود فیلم خارجی (59) دانلود فیلم خارجی جدید (52) دانلود فیلم دوبله فارسی (46) دانلود فیلم دوبله فارسی 2018 و 2019 (46) دانلود فیلم سینمایی (45) دفاع شخصی (35) دوبله فارسی فیلم (43) سلامت (42) سلماس (42) صالحین جودو (33) علم ورزش (36) غضنفری (420) ورزش (35) کوروش حیدری (33) کیومرث (377) کیومرث غضنفری (433)

تقویم

دسامبر 2016
ش ی د س چ پ ج
« نوامبر   ژانویه »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

بهداشت ورزشکار

  • دسته‌بندی نشده
  • دی ۱۱, ۱۳۹۵
بدون دیدگاه

بهداشت ورزشکار

بهداشت ، علم حفظ تندرستی است و در باره ی مــراقبت از بدن و اصـول یک زندگی سالم بحث می کند و هدف آن حفظ سلامتی بدن (جسمی, فکری , اجتماعی , معنوی ) و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماریهاست .
بهداشت ورزشی چیست؟

به وجود آوردن شرایط و عواملی را گویند که در نتیجه آن ورزشکاران بدون هیچگونه آسیب دیدگی شروع به ورزش کنند و در حین و بعد از ورزش احساس هیچگونه ناراحتی نکنند.

ورزش اصول بهداشتی خاص خود را دارد که رعایت آنها از بروز عواقب خطرناک جلوگیری می کند و مهم است بدانیم چگونه ورزش کنیم تا بتوانیم برای کارهایی که در آینده باید انجام دهیم توانایی داشته و آسیب کمتری ببینیم و زود خسته نشویم.

http://s8.picofile.com/file/8280704926/92A07009_.jpg

(بیشتر…)

بهداشت در ورزش

  • دسته‌بندی نشده
  • دی ۱۰, ۱۳۹۵
بدون دیدگاه

ایمنی و بهداشت در ورزش

هدف از رعایت بهداشت در ورزش و توجه به ایمنی در ورزش ، تامین سلامت ورزشکاران می‌باشد. کسانی که تربیت بدنی و ورزش از برنامه های هفتگی و ماهانه آن ها است باید به امر بهداشت توجه بیشتری نشان دهند. ورزش، اصول بهداشتی خاص خود را دارد که رعایت آن ها از بروز بیماری های جسمی و همچنین عواقب خطر ناک جلوگیری می کند. مهم است بدانیم چگونه این نکات را رعایت کنیم.

«تعاریف بهداشت»

در تعاریف بهداشت اختلاف سلیقه های متفاوتی وجود داشته است زیرا که محتوای بهداشت پیوست در حال تغییر و تحول بوده است و عواملی نظیر رشد اقتصادی پیشرفت علوم اجتماعی و پزشکی تحولات فرهنگی و غیره در آن دخالت اساسی داشته اند.

بهداشت یک حالت کامل سلامتی جسمی روانی و اجتماعی است و تنها عدم ابتلاء به بیماری یا نا توانی و نقص عضو دلیل بر سلامت و بهداشت نمی تواند باشد.

بهداشت عبارتست از هنر و دانش تأمین سلامتی مردم حمایت و بهتر گردانیدن آن از طریق فعایتهای سازمان داده شده اجتماعی.

http://s8.picofile.com/file/8280558426/100.jpg

(بیشتر…)

تبلیغات

اجرای فنون دان ۳ جودو

  • دسته‌بندی نشده
  • دی ۹, ۱۳۹۵
بدون دیدگاه

نرمشهای کششی

  • دسته‌بندی نشده
  • دی ۹, ۱۳۹۵
بدون دیدگاه

نرمش و حرکات کششی

نرمش و حرکات کششی شاید مهمترین مباحث تربیت بدنی باشد که معمولا به حد کافی مورد توجه قرار نمی گیرد.اهمیت نرمش و کشش عضلات از آنجا ناشی میگردد که ارتباط مستقیم با سلامتی ورزشکار دارد لذا در این مقاله سعی شده است ابعاد آن بطور خلاصه تشریحشود. البته باید بدانیم نرم بودن بدن دلیل برعدم نیاز به نرمش نیست زیرا مجموعه حرکاتی که آنرا نرمش مینامیم باعث بالا رفتن ضربان قلب ودر نتیجه تسریع گردش خون و گرم شدن بدن می گردد که آن نیز به نوبه ی خود از آسیب دیدگی مفاصل و ماهیچه ها جلو گیری مینماید .

نتایج دیگر نرمش عبارتند از :افزایش هوشیاری – افزایش هماهنگی –بیشتر کردن انعطاف بذیری ونیز انقباض پذیری عضلات وبازده بیشتر سیستم تنفس.

http://s9.picofile.com/file/8280447934/hhs2667_1.jpg

(بیشتر…)

طراحی تمرین جودو

  • دسته‌بندی نشده
  • دی ۸, ۱۳۹۵
بدون دیدگاه

طراحی تمرین جودو

معمولا ورزشکاران نخبه و رده بالا در کنار جودوکاران مبتدی در کنار هم به تمرین اشتغال دارند.
اگر برنامه تمرین براساس توانیی های افراد نخبه طراحی شود، این برنامه برای مبتدیان سنگین و به عکس اگر برای افراد مبتدی تهیه شود از بار لازم برای افراد نخبه برخوردار نیست و فاقد تاثیرات لازم است.
از آنجایی که چرخه های کوچک تمرین ( برنامه هفتگی یا میکرو سایکل) در دل برنامه های سالیانه و همخوان با اهداف اصلی کل برنامه جای دارد از طرفی چرخه کوچک شید مهمترین ابزار در طرح ریزی تمرین باشد زیرا ساختار و محتوای آن کیفیت و فرآیند تمرین را مشخص می کند.
این برنامه از جلسات متعدد تمرینی تشکیل شده که ماهیت یکسانی ندارد ، بلکه مطابق با اهداف تمرین در هر مرحله ازتمرینات حجم، شدت و روش های تمرین و فشارهای فیزیولوژیکی و روانشناختی متغیری را در خود جای داده اند.
از آنجایی که یک برنامه بلند مدت (ماکرو سایکل) از چند برنامه کوتاه مدت و هر برنامه تمرینی کوتاه مدت از جلسات متعدد تمرینی که در راستای یک هدف کلی تارسیدن به نقطه اوج طراحی شده اند قرار دارد ، طراحی تمرینات تک جلسه ای شاید راهگشای ما برای گریز از روشهای سنتی و بدون برنامه باشد.

http://s4.picofile.com/file/8178879550/DSC03525.JPG

(بیشتر…)

برنامه ریزی ورزشی

  • دسته‌بندی نشده
  • دی ۸, ۱۳۹۵
بدون دیدگاه

نکاتی اصولی و لازم جهت برنامه ریزی ورزشی

نکاتی در مورد تمرین های استقامتی

بدون در نظر گرفتن برنامه تناسب اندام باید در ورزش های هفته ای خود انواع مختلف تمرین های قدرتی را بگنجانید. اینگونه تمرینات برای حفظ سلامت فرد از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. در همین سایت مقالاتی وجود دارند که بیشتر بر روی فواید اینگونه تمرینات متمرکز هستند. در صورت تمایل می توانید مرور کوتاهی بر روی آنها داشته باشید.
از نگرش “یا همه چیز یا هیچ چیز” استفاده نکنید. حتی میزان کمی ورزش و نرمش خیلی بهتر از انجام ندادن آن است. بنابراین حتی اگر فقط می توانید به طور هفتگی تنها یکی از تمرین های مقاومتی را انجام دهید، باز هم می توانید از فواید آن بهرمند شوید.
اگر خانم هستید نباید این تصور غلط را در ذهن خود پرورش دهید که ورزش های قدرتی به درد خانم ها نمی خورند. مطمئن باشید که با انجام این تمرینات بدن شما پر حجم نخواهد شد. انجام این حرکات بسیار آسان می باشد؛ با کمی کمک از جانب یک مربی حرفه ای به راحتی می توانید با نحوه صحیح انجام تمرینات آشنا شوید.

http://s9.picofile.com/file/8280299976/592548_15W6fRet.jpg

(بیشتر…)

مشخصات یک مربی خوب

  • دسته‌بندی نشده
  • دی ۷, ۱۳۹۵
بدون دیدگاه

مشخصات یک مربی خوب

شخصیت : از مهمترین مشخصات یک مربی است که از درجه بالایی برخوردار باشد .

مدیریت : یک مربی خوب بایستی برنامه ریزی و سازماندهی خوبی داشته باشد .

روان شناس : شناخت روی بازیکنان ، نحوه برخورد با بازیکنان مطالبی هستند که یک مربی خوب بایستی بداند .

رهبر : مربی باید رهبری خوب و قابل احترام باشد .

خود شناسی : مربی باید خود را بشناسد و روز به روز بهتر شود و انتقاد پذیر باشد .

نظم و انضباط : مربی بدلیل اینکه خود به عنوان یک الگو برای بازیکنان می باشد باید با نظم و انضباط برنامه های خود را انجام دهد .ا

اطلاعات فنی : یک مربی باید حتی الامکان خودش بازی کرده باشد و از مهارت خوبی برخوردار باشد و فاکتورهای زیر را دارا باشد .

الف : مهارت خود مربی – آگاهی ورزشی

ب: نشان دادن مهارت – نمایش مهارت – بیان خوب

ج: تاکتیک (آگاهی از سیستمی که در فوتسال سالنی بکار میرود )

http://s9.picofile.com/file/8280200968/556_3_th4.jpg

(بیشتر…)

مهمترین علل آسیب دیدگی ورزشکاران

  • دسته‌بندی نشده
  • دی ۷, ۱۳۹۵
بدون دیدگاه

مهمترین علل آسیب دیدگی ورزشکاران

درهنگام اجرای تمرینات ورزشی خطرات متعددی ورزشکار را تهدید می کندوممکن است آ سیبهای متفاوتی ایجاد گردد.مهم ترین عللی که موجب آسیب دیدگی ورزشکار می شود رامیتوان به صورت زیر دسته بندی کرد

۱) عوامل مربوط به ورزش کار ومربی:

الف) بی توجهی :
عدم رعایت دقیق قوانین ورزشی می تواند موجب مخاطرات جدی شود.
ب )تکنیک ضعیف:
یادگیری غلط مهارت های حرکتی میتواند سبب آسیب شود.
ج )خستگی:
فشار بیش از حد و طولانی و خستگی متعاقب آن میتواند عاملی مستعد کننده برای ایجاد آسیب شود.
د ) انتظار بیش از حد از ورزشکار:
عدم شناخت ورزش کار و مربی از حد نهایی قابلیتهای جسمانی فرد می تواند دلیل دیگری برای ایجاد آسیب شود.
هـ ) عدم آمادگی جسمانی کافی:
عدم وجود هماهنگی بین فاکتورهای آمادگی جسمانی ورزشی می تواند از عوامل ایجاد آسیب باشد.
و ) عدم وجود آمادگی روانی:
نداشتن آمادگی روانی مناسب جهت انجام فعالیت های ورزشی میتواند سبب ایجاد آسیب گردد.
ز ) آسیب های قبلی:
سابقه آسیب در یک موضع خاص, فرد را برای یک آسیب مجدد مستعد می کند.

http://s8.picofile.com/file/8280170392/207516_Reusable_ColdComp_E.jpg

(بیشتر…)

اقدامات اولیه در آسیب های ورزشی

  • دسته‌بندی نشده
  • دی ۶, ۱۳۹۵
بدون دیدگاه

اقدامات اولیه در آسیب های ورزشی

استراحت در ورزشکار آسیب دیده
فایده استفاده از یخ
روش ماساژ با یخ
فواید باندهای فشاری

اصول برخورد با آسیب دیدگیهای شدید
علل بروز صدمات ورزشی
روشهای جلوگیری از صدمات ورزشی
اقدامات اولیه

اقدامات اولیه درمانی در آسیبهای ورزشی شامل مراحل زیر است :
۱- محافظت و پیشگیری از آسیب بیشتر مثلاً با استفاده از وسایل کمک ارتوپدی
۲- استراحت که بسته به نوع آسیب از فرم مطلق آن تا استراحت نسبی را شامل می شود.
۳- استفاده از یخ سبب کاهش درد،تورم و التهاب می شود.
۴- فشار که اگر همراه با یخ استفاده شود سبب محدود شدن تورم خواهد شد.
۵- بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده نسبت به سطح قلب سبب تسهیل تخلیه وریدی از ناحیه مربوطه می شود.
۶- عمل های محافظتی که در مواقع آسیب جزیی و بدون علامت ورزشکار استفاده میشود مثلاً استفاده از بانداژ برای پیچ خوردگی مختصر مچ پا.

http://s9.picofile.com/file/8280064918/woman_with_broken_hand_qqehv9.jpg

(بیشتر…)

مربیگری

  • دسته‌بندی نشده
  • دی ۵, ۱۳۹۵
بدون دیدگاه

مربیگری جزوی ازنقش انبیاست و رسالت انبیا راهنمایی انسانها درهمه ابعاد زندگی وهدایت آنها از تاریکی به سوی نوروعلم وایمان است تا انسانها ضمن رشد وتکامل فردی افرادی سالم وقوی برای پیشرفت جامعه باشند و مربیان باید علاوه براستادی در فنون ومهارتها بدانند که چگونه این مهارت ها را اموزش دهند.

مربیان موفق کسانی هستند که :

به سوگند خود درمورد منشوراخلاقی ورزش یعنی احترام – تلاش وتعهد پایبند باشند .
مهارتهای تازه بیاموزند.
بتوانند روشهای درست ومناسب را تشخیص دهند وجایگزین روشهای نامناسب بنمایند.
غرور وتکبر را کنار گذاشته وانتقاد پذیر باشند .
نتیجه قابل قبول بدست اورند چون با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود.
ازحقوق ورزشکاران درمقابل افراد سودجو وفرصت طلب درهر پست ومقام دفاع کنند.

http://s8.picofile.com/file/8279931050/020916025756_PhotoB.jpg (بیشتر…)

پروژه های طلاییتبلیغات